Световно известен художник. Роден през 1940 г. в Чирпан. Завършва Художествената гимназия в София и живопис в Academe des Beaux Apts, Париж при проф. Морис Брианшон /1969 г./. Живее и твори в Париж и в други западно-европейски градове. С много фантастика и асоциации от странни земни формирования от българската природа и пейзажи от Аризона и Колорадо, САЩ и др. са сътворени негови композиции. Има самостоятелни изложби в над 25 страни. В България е имал няколко изложби. В родния си град неотдавна закупи къща, която превърна в галерия за изкуство, носеща неговото име, тя е дар от художника на съгражданите му.

ЕДИН УСПЕХ НИКОГА НЕ ИДВА САМ

Брой 11 Ноември 2002г.

Думата инвестиция, колкото и да не подхожда на истинската цел на борбата за съществуването на изкуството, е неизбежна. И понеже говорим на тема издръжка на изкуството, ще кажа че на Запад купувачът живее с манталитета, с идеята, че ще направи една добра инвестиция, купувайки дадена творба. Какво ще рече това? Стремежът е да купува нещо, което утре ще струва много пари. Слава богу, днес все още има чисти хора, които купуват, само защото харесват, защото обичат изкуството, без да мислят какво ще стане утре, вдругиден или след 10 години. Но разбира се има го и моментът на инвестиция. затова опитните търговци прибягват до този спекулативен момент, който до голяма степен, бих казал, е задължителен, понеже много често те използват богатите хора, които нямат възможност да се занимават с кухнята на нашата професия и се доверяват на тези търговци. А те могат спокойно да ги заблудят като им кажат “този автор ще струва след 10 години - 10 или 20 пъти повече”. Точно това се случи преди десетина година във Франция. Този фалшив аргумент рухна и естествено цената на произведенията на изкуството на пазара пропадна. Много високите цени, изкуствено надути от тези търговци, които лъгаха богатите, че това е изгодна инвестиция, просто се оказаха фалшиви и неправилни. Затова единственото нещо, което трябва да се има предвид при закупуването на една творба е тя да се харесва на...


Ако имате регистрация в сайта, моля въведете своето потребителско име и парола.
За да прочетете цялата статия, трябва да сте абониран.


Моля, прочетете правилата за ползване на сайта!


Добави коментар


Защитен код
Обнови

Статии от същия автор